9/11/2012

9・09

Hello everyone! I am in Japan. and yes! 7 hours before my flight, we finished ALLroughly!!
 It still needs to record voice and a little bit of tune up but it is definatly shaped! Animation is all taken. music is recorded successfully.

last 2 days before leaving for japan was literally INSANE! I didnt have a time to blink my eyes or prepare for my long trip.

I really really enjoyed making cell animation for "rainny black pine tree field" scene. the back ground took almost 10 days to paint. but it turned out so pretty.

I cant wait to show everyone, It will be out in this late fall.

Now Im in Japan, looking around my neighbor hood, all the homey black pine trees seem to be closer to my heart more than ever.

こまりです。私はついに今日本お里紀行の真っただ中であります。

ラストスパート、眠らない旅2日間、飛行機の立つ約6時間前、ついに(実際に手直しがまだ必要の粗めではありますが)、黒松味噌の終焉がやってきました。

最後のセル画を使った野原の雨のシーン。野原の水彩は約10日間、アニメーション撮影はたっぷり一日がかりでしたが、出来上がったものをみてみると少々お恥ずかしながらも胸が熱くなる何かを感じました。

そして編集。トニーは月曜日に音楽を録音、そして音響のさまざまな音も録音、あとひとつ、声のナレーションだけが残っていますが、あとはほぼ完成という形までもっていくことができました。

秋深まる頃、このビデオを発表します。初めて、ほんとうに形にしたかったものを妥協せずに形にした。まだ一作目ということで、失敗を繰り返しながらの8か月でしたが、私はこの作品と向き合った時間は、私の人生の革命的な出来事であったといっても過言ではありません。




こまり

No comments:

Post a Comment